En makeupbok på nett.

onsdag 23. mai 2007

REDSKAPENE

Gode redskaper er viktigere enn du tror!

Gode koster og pensler er noe av det viktigste du trenger når du skal legge makeup. Uten kvalitetsredskaper kan til og med talent gå tapt.
For meg er kostene mine noe helt personlig og hver og en betyr mye for meg. Om en kost er av god kvalitet eller ikke blir opp til deg å avgjøre, selv har jeg både dyre og rimelige koster. Som oftest har jeg erfart at de dyre er de aller beste, men det finnes unntak!
Den aller rimeligste kosten jeg eier er faktisk min favoritt og da jeg oppdaget den løp jeg tilbake til butikken dagen etter og kjøpte to til.
En annen ting jeg har erfart er å gi deg selv litt tid og trening med både redskapene og produktene. Det hender at den verste kosten, eller den verste øyenskyggen du noen gang har prøvd, ender opp som din favoritt med litt tålmodighet og trening.

Andre viktige redskaper du er avhengig av er dine hender, din fantasi, og ikke minst; tålmodighet. Varmen fra fingrene dine kan for eksempel gjøre underverker når det kommer til å blende foundation inn i huden. Fantasi kan også være godt å ha når det kommer til makeup. Som mange andre makeupartister ser også jeg på ansiktet som et blankt lerrett og produktene som maling. Min oppgave er å skape et vakkert maleri. Å hente inspirasjon hos andre er fint, men å kunne skape noe helt nytt og annerledes er uvurdelig.
Husk det aller viktigste; tålmodigheten. Ikke gi opp dersom du føler at du ikke får det til med det samme, det kan ta tid å lære seg de riktige teknikkene og du tjener i hvertfall ingenting på å bli skuffet og lei. Prøv deg frem, fungerer det ikke er det ikke verre enn å vaske det av og prøve på nytt. En dag skal du se at du blir din egen personlige makeup artist!

Neste gang vil jeg vise et utvalg av mine redskaper.

Lykke til!



Posted by Anneline Nyvold :: 00:36 :: 0 Comments:

Post / Read Comments


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------oOo-----------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------